На 6 декември вечерта (в деня на Банкера!) Първа инвестиционна банка спря достъпа до сметките на всички сайтове за обмен на биткойн в България. Без предупреждение и без обяснение.
Тъй като ПИБ бе единствената ни връзка с международните борси, трябва да преустановим работа, докато намерим нова банка партньор.
Здравейте,
вчера направих поръчка за bitcoin за сумата от 1000лв., която бе преведена от мойта банка към ПИБ.
Искам да попитам какво следва сега ? Срещу посочената сума не съм получил биткойни .
Всички продажби на койни ще бъдат изпълнени - само че за да заредим пари в иПей трябва да получим достъп до банковата сметка в ПИБ първо… Дори и с ръчни нареждания от клон…
Странно решение на ПИБ. Не и носи добра слава. Преди седмица през тях преведох пари на Битстамп. Беше ок. После получих обратно… какво ли правят всъщност?
Като цяло банковата система е пълна с пробойни. Мисля, че са почнали да стават много измами с хакнати банкови сметки, които после източват пари през биткойн и ПИБ са решили да спрат да се занимават.
Благодарим на всички за позитивните отзиви. Ще ви държим в течение…
със сигурност ситуацията е сложна за вас и неприятна за клиентите Ви. Не виждам да се ангажирате със срок, в който да решите проблема и това е притеснително. Би трябвало да сте подготвени за подобна ситуация със сметка в друга банка, но явно не сте.
Искам да разбера кога ще получим биткойните, които сме поръчали вчера и по какъв курс. Пазарът е много динамичен и чакането да си решите проблема не би трябвало да е за сметка на клиентите ви. И какво ако в скоро време не получите достъп до сметката си? “Ще ви държим в течение” не е приемлива комуникация в тази ситуация.
Парите, които сме получили по сметката, след като ни е затворен достъпа, ще бъдат върнати обратно. Няма как да пуснем биткойн за тях по цената, която е била, защото няма как да сме знаели, че има постъпил такъв превод, за да купим от кракен…
Подобни събития са известни като форс мажорни и няма какво да направим. Дори и да имаме друга банкова сметка, това нямаше как да реши вашия казус.
zdraaveite, kakava e situatziata s easypay, snochti kasno pusnah porachka. Inache sam polzvala zapadni saitove ot edna sedmitza chakam za verifikatzia, koiato triabvashe da e 24 chasa i iskam da vi blagodarya za profesionalizma.
ПИБ са виновни за ситуацията, трябва да се даде гласност на ситуацията. Нахалници, как си позволяват да правят такива неща, не мога да повярвам в каква държава живеем.
Ами в такъв случай разликата би трябвало да е за ваша сметка. Това само в случай, че искате да продължите да се занимавате с този бизнес. Иначе няма гаранции, че този прецедент няма да се случи отново и Вие пак да го обявите за форс-мажорно обстоятелство, като всички негативи останат за вашите клиенти. Кой би поръчал отново през вас?
Не мисля, че тезата Ви, че ситуацията е форсмажорна би издържала в съда - това е обикновен бизнес риск, който сте подценили. Затова пък резултатът е пропуснати ползи за клиентите ви.
Апелирам да преосмислите позицията си “няма какво да направим”. А ако все пак сте решили да връщате парите, очаквам това да се случи днес.
по принцип би било нормално, ако са решили да не работят повече с нас, да ни дадат срок да преустановим дейност по нормален начин, без да ощетяваме клиентите си, но…
Аз много отдавна гледам да си нямам вземане даване с тях, не знам вие защо решихте да работите с “Бай Ганьо”, толкова ли нямаше сериозни банки, че до тях опряхте???